۱۳۸۸ خرداد ۱۱, دوشنبه

سیادت


بر خلاف بعضی از دوستان اصلا دوست ندارم در گیر‌و‌دار انتخابات وبلاگم را به محلی برای جنگ و جدل سیاسی و تبلیغ و تخریب بدل کنم. بنابراین تصور نکنید مطلبی که می‌ نویسم جنبه سیاسی دارد؛ هرگز! این مطلب را فقط و فقط به دلیل عرق مذهبی‌ام که جریحه‌‌دار شده،می‌نویسم. 

این‌روز‌ها همه ما درباره جوک خاتمی
( برای دانلود فیلم روی لینک کلیک راست کرده save target adress را انتخاب نمایید) بسیار شنیده‌ایم. جوکی که پس از لو رفتن فیلم آن- و ناکامی در مخدوش جلوه دادنش- سعی شد بر جنبه توهین به قومیت در آن( که آن هم در جای خود بسیار سخیف و به دور از شعور است) تاکید شود تا توهین شرم‌آوری که به ساحت حضرت فاطمه(س)- کسی که در حدیث قدسی درباره‌اش آمده:" جهان را به خاطر محمد(ص) و محمد را به خاطرعلی(ع) و علی را به خاطر فاطمه(س) آفریدم") و خاندان بزرگوارش روا داشته شده بود، تحت‌الشعاع قرار بگیرد.
در این فیلم سید محمد خاتمی با وقاحت این خاندان بزرگوار را دستمایه لودگی خود قرار می‌دهد، با حالتی تمسخر‌آمیز و زننده بر سینه خود می‌کوبد و جملاتی را از قول حضرت خدیجه(س) بر زبان می‌آورد و... و انصاری و اعوان و انصارش غش و ریسه می‌روند!
پرسشی که برای بسیاری از مردم مطرح می‌شود این است که آیا می‌توان از سیادت دم زد و در عین حال سرچشمه آن را به سخره گرفت؟
خاتمی رهبر اصلاحات در سال 76 ومیر‌حسین موسوی کاندیدای اخیر اصلاحات با انگشت گذاردن بر سیادت خود سعی در جلب شیفتگان خاندان نبوت- کسانی که  مردم به واسطه محبت و احترام خالصانه‌شان به این خاندان تمام منتصبان ایشان را گرامی می‌دارند- داشته و دارند.
راستی عمامه سیاه و پرچم و مچ‌بند سبز چه‌قدر اینان را به خاندان نبوت شبیه کرده است؟ 
احترام مردم به سادات به این دلیل است که آنان راـ هرچند با فاصله‌ای بعید- به خاندان پیامبر نزدیک و در نتیجه در مرام و مسلک شبیه می‌دانند؛ و اگر شباهتی وجود نداشته باشد آیا این سیادت ارزشی دارد؟ آیا از حیث پیوند خانوادگی و خونی از پسر نوح به نوح، پیامبر خدا، کسی نزدیک‌تر وجود دارد؟ و آیا پس از آن‌که نوح از خداوند درخواست کرد: " بار پروردگارا فرزند من از اهل بیت من است و وعده تو( که نجات اهل بیت من بود) حتمی است و تو قادرترین حکمفرمایانی" (ایه 45 سوره هود)، مورد عتاب خداوند قرار نگرفت که :" ای نوح فرزند تو هرگز با تو اهلیت ندارد زیرا اورا عمل بسیار ناشایست است پس تو از من تقاضای امری که هیچ از حال آن آگاه نیستی مکن من تو را پند می‌دهم که از مردم جاهل مباش"(آیه 46 سوره هود). 
آیا جعفر کذاب پسر امام معصوم نبود؟ 
پس ساده‌اندیش نباشیم و خیال نکنیم اینان که ادعای تقدس دارند مقدس‌اند، که خود بر تقدس ساختگی‌اشان می‌خندند. 
سلمان فارسی را پیامبر از اهل بیت خود خواند. اهل بیت و فرزند پیامبر و فاطمه و علی کسی است که در عمل به ایشان شبیه‌تر است. 
و یادمان باشد که خداوند می‌فرماید: " دل‌های ایشان بیمار است و خدا بر بیماری آن‌ها بیافزاید و برای ایشان عذابی دردناک است به سبب آن‌که پیوسته دروغ می‌گفتند/ و چون آنان را گویند در زمین فساد نکنید گویند ما مصلحان هستیم/ آگاه باشید آنان خود مفسدند ولی نمی‌دانند"( آیات 10 تا 12 سوره بقره)





۳ نظر:

سحریار گفت...

سلام دوست وبلاگی - احمدی نژادی من
موفق باشی!

ناشناس گفت...

راستی عکس خودتو خواهرتو تو فارس نیوز دیدی ؟

ب. م. گفت...

بله دیدم. از این که اومدی ممنون.